Programm 2016

Der newTV Kongress 2016

"Business Inovation on Screen" 

Location:
Albert-Schäfer-Saal, Handelskammer Hamburg, Adolphsplatz 1, 20457 Hamburg

09:00    Einlass

10:00    Grußwort Freie und Hansestadt Hamburg

 

10:10    Internationale Keynote: “Digital Transformation – From traditional broadcaster to digital entertainer”

Vortrag von Jette Nygaard-Andersen (MTG) 

With Youtube to watch, Spotify to listen to, Instagram pictures to take, Facebook to explore and availability of TV shows and sports events anytime and anywhere on the Smartphone, media consumption is changing rapidly. As a once traditional broadcaster, MTG adapts to stay relevant and to benefit from the change, by following the eyeballs with the best stories and products ever.

 

10:45    Vortrag: The New Normal in TV: The “Netflix user experience” and “skinny bundle” pricing

Vortrag von Áki Hardarson (Boston Consulting Group)

The rise of “premium “online video services in the past decade is driving the biggest change in the television ecosystem since emergence of “Pay-TV” in the middle of last century. Not only have these products brought forward new pricing and subscription models but have changed what users expect from content discovery, searchability and viewing experience. In the last eighteen months, online propositions have flooded the US market. Not only content owners are putting forward new online propositions but the good old linear television has gotten a make-over and “skinny bundles” are being marketing by the Telco’s and Cable co’s next to the “fat” packages.

 

11:15    Pause

 

11:45    Panel: Distribution von digitalem Bewegtbild

Stefan Lietsch (Zattoo), Will Law (Akamai Technlologies), Jens Loeffler (Adobe Systems)
Marcus Englert (Solon), Dr. Oliver Friedrich (Deutsche Telekom AG, T-Labs)

 

12:15    Startup-Session: Neue Tools, neue Geschäftsideen

mit dabei: Nicolas Chibac von SpiceVR, Olaf Zachert von doppio.tv, Aaron Troschke und Philipp John von ReachHero sowie Pino Almeida und Sven Claar von Vizzr
Moderation durch Veronika Reichboth, Projektmanagerin nextMedia.StartHub

 

13:00    Lunch (inkl. Playground und Mini-Workshops)

Aussteller: Adobe, Teravolt, Video Captain, Vizzr, Zattoo

Mini-Workshops

  • 13:00 Uhr – Video Captain: Online Videomanagement & -publishing einfach gemacht.
     Host: C4all, Generation Digitale
  • 13:20 Uhr – SmartPages: Der effiziente Weg Smart TV Apps zu erstellen. 
     Host: Teravolt
  • 13:40 Uhr – Moderne Strategien für optimierte, dynamische und skalierbare Bewegtbildwerbung. 
     Host: Adobe

 

14:00    Inspirer: „Big Data – Big Media?”  Ist Ihr Produkt so gut wie Ihr Navi?

Vortrag von Rudi Klausnitzer (Autor, ehem. Programmdirektor Sat.1 und Premiere)

 

14:35    Vortrag: Monetarisierung des Contents

Dr. Johannes Wimmer

 

14:55    Vortrag: Fernsehen im Internet. Das Projekt RocketbeansTV

Arno Heinisch und Daniel Budiman (Rocket Beans) 

 

15:15    Panel: Next Generation - Experten treffen Jugendliche

Moderation durch Jil Sörensen, Wissenschaftliche Mitarbeiterin Medienmanagement der Hamburg Media School

 

15:45    Pause

 

16:00    Vortrag: Wo geht die Reise hin? Werbefinanziertes Fernsehen im Netz
Niedrige TKPs, Adblocker und Ad Fraud

Nikolai Longolius (schnee von morgen WebTV GmbH)

 

16:30    Panel: newTV Trends

Richard Gutjahr (Journalist und Blogger), Ralf Klassen (Bitprojects) 
Philipp Westermeyer (Online Marketing Rockstars), Joan Bleicher (Universität Hamburg)

 

17:15    Wrap-up

Kai Flatau (newTV Focus Group), Hans-Jürgen Jakobs (Handelsblatt)

 

17:30    Ende und Networking (inkl. Playground)

 

 

Eine Veranstaltung von

Veranstalter

Mit Unterstützung von

Expert Board

Medienpartner